.
Avatar   Nazwa Oryginalna: Avatar
Nazwa Polska: Avatar
Opis: Akcja rozgrywa się w fantastycznym świecie ludzi, niezwykłych zwierząt i duchów. Świat podzielony jest na 4 narody: Plemię Wody, Królestwo Ziemi, Nomadów Powietrza i Naród Ognia. W każdym z narodów żyją magowie: wody, ziemi, powietrza i ognia – ludzie zdolni władać ich naturalnym żywiołem, który jest połączeniem konkretnych sztuk walki z elementami mistycznymi. Są 4 typy magii: Magia Wody, Magia Ziemi[1], Magia Ognia, Magia Powietrza.

W każdym pokoleniu istnieje jedna osoba, która jest zdolna władać wszystkimi 4 elementami zwana Awatarem. Jest to ludzka reinkarnacja ducha wszechświata. Po swojej śmierci Awatar reinkarnuje się w kolejnej nacji w Cyklu, symbolizującym pory roku: zima dla wody, wiosna dla ziemi, lato dla ognia i jesień dla powietrza. Zgodnie z legendą, Awatar musi nauczyć się władać wszystkimi żywiołami w podanym porządku, poczynając od swojego „ojczystego”. Najtrudniejsze dla Awatara jest okiełznanie żywiołu przeciwnego do jego wrodzonego, gdyż symbolizują one całkowicie odmienne style walki i doktryny. Przeciwieństwem Magii Ognia jest Magia Wody, a Magii Ziemi – Magia Powietrza. Awatar posiada obronny mechanizm, pozwalający mu na wykorzystanie całej wiedzy i umiejętności swoich poprzednich wcieleń. Jest to tak zwany Stan Awatara, w którym Awatar jest w stanie połączyć siły wszystkich swoich poprzednich żyć. Wchodząc w ten stan, oczy, usta (i tatuaże w przypadku Powietrznych Nomadów) zaczynają świecić, co symbolizuje skupienie energii poprzednich inkarnacji w ciele Awatara. Jednak jeżeli będąc w Stanie Awatar zostanie zabity, cykl reinkarnacji zostanie przerwany i Awatar przestanie istnieć. Przez wieki Awatar utrzymywał pokój pomiędzy wszystkimi 4 nacjami. Służył również za pomost pomiędzy realnym światem, a Światem Duchów – domem niezmaterializowanych duchów całego świata.

100 lat przed akcją serialu, Aang, 12-letni mag powietrza z Południowej Powietrznej Świątyni, dowiaduje się, że jest kolejną inkarnacją Awatara. Zazwyczaj Awatar dowiadywał się prawdy o sobie w wieku 16 lat, jednak mnisi, mając na względzie wiszącą w powietrzu wojnę, chcą by Awatar jak najszybciej przywrócił równowagę w świecie. Niedługo po tym decydują się odseparować Aanga od jego mistrza Gyatso i wysłać do do Wschodniej Świątyni, by tam dokończył swój trening.

Zdezorientowany, przerażony nowinami i ciążącą na nim odpowiedzialnością ucieka z domu na grzbiecie swojego latającego bizona – Appy. Podczas podróży przez południowy ocean niespodziewany sztorm spycha Appę pod wodę. Nieświadomie Aang wkracza w Stan Awatara i używa kombinacji Magii Powietrza i Wody, by chronić siebie i Appę, tworząc kulę powietrza otoczoną lodem. Kula zapewnia im dopływ tlenu i ochronę przed burzą, aż do jej zakończenia. Jednak sztorm przenosi ich w pobliże bieguna południowego gdzie zamarzają w górze lodowej.

Akcja serialu rozpoczyna się sto lat później, kiedy Naród Ognia jest bliski zwycięstwa w globalnej wojnie. Wszyscy Powietrzni Nomadowie zostali zabici przez armię ognia. Wodne Plemiona znajdują się w trudnej sytuacji. Południowe Plemię pozostawia swoich najbliższych bezbronnych wysyłając wszystkich mężczyzn na wojnę, podczas gdy ukryte za potężnymi fortyfikacjami Północne Plemię ogranicza się do obrony. Jedyną prawdziwą zaporą przed wrogiem jest Królestwo Ziemi, jednak Naród Ognia systematycznie i z uporem atakuje jego granice, z każdym kolejnym rokiem zwiększając swoją szansę na zwycięstwo. Dwoje nastolatków z Południowego Plemienia – Katara, początkująca mag wody i jej brat Sokka, wojownik i opiekun plemienia – odnajdują i uwalniają Aanga i Appę z lodowca. Aang szybko odkrywa przerażającą prawdę, o tym, co działo się podczas jego nieobecności. Tego roku kiedy zniknął, Lord Sozin wykorzystał nieobecność Awatara i przelot zwiększającej siłę Narodu Ognia komety (nazwaną Kometą Sozina na cześć Lorda), by wypowiedzieć wojnę pozostałym narodom. Z niedowierzaniem Aang przyjmuje wiadomość, że swój podbój Naród Ognia zaczął od szturmu na Powietrznych Nomadów. Wszystkie Powietrzne Świątynie zostały zniszczone, w nadziei przerwania cyklu reinkarnacji Awatara, zamiast tego czyniąc Aanga ostatnim Powietrznym Nomadem.

Obowiązkiem Aanga jako Awatara jest odbudowanie harmonii i pokoju pomiędzy 4 narodami. Razem z nowymi przyjaciółmi, Katarą i Sokką, latającym lemurem Momo, oraz poznaną dużo później niewidomą Toph(bandytką), która jest Magiem Ziemi, przemierza świat na grzbiecie Appy, by okiełznać wszystkie 4 żywioły. W wykonaniu zadania przeszkadza mu wygnany Książę Zuko, dla którego złapanie Awatara jest biletem powrotnym do domu. Z czasem na jego drodze stanie również Azula, zwodnicza i płomienna siostra Zuko.

W normalnych okolicznościach trening Awatara w okiełznaniu wszystkich żywiołów trwa lata, jednak Aang musi posiąść tę umiejętność i pokonać Lorda Ozai przed końcem lata, gdyż wtedy to ma powrócić Kometa Sozina, która da Lordowi Ozai i innym Magom Ognia siłę do wygrania tej wojny. Jeśli do tego dojdzie nawet Awatar ze swoją pełną mocą nie będzie w stanie przywrócić równowagi na świecie.


Odcinki:
Chłopiec w górze lodowej Tytuł kreskówki (Polska): Chłopiec w górze lodowej
Tytuł kresków (Oryginalny): The Boy in the Iceberg
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20253 razy
Komentarzy: 2
Numer odcinka: 1x1
Dodano: 09.07.2010
Opis: Katara i Sokka, rodzeństwo z Południowego Plemienia Wody, odkrywają uwięzionego w lodowcu, w hibernacji dwunastolatka, Maga Powietrza o imieniu Aang, który jest nowym Avatarem. Katara zastanawia się czy chłopak może być Avatarem, na którego od stu lat czeka świat.


Powrót Awatara Tytuł kreskówki (Polska): Powrót Awatara
Tytuł kresków (Oryginalny): The Avatar Returns
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20258 razy
Komentarzy: 0
Numer odcinka: 1x2
Dodano: 09.07.2010
Opis: Książę Zuko, Mag Ognia, którego życiową misją jest pochwycenie Awatara, podróżuje w ślad za Aangiem do osady Południowego Plemienia Wody, gdzie mieszkają Katara i Sokka.


Południowa Świątynia Powietrza Tytuł kreskówki (Polska): Południowa Świątynia Powietrza
Tytuł kresków (Oryginalny): The Southern Air Temple
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20247 razy
Komentarzy: 0
Numer odcinka: 1x3
Dodano: 09.07.2010
Opis: Aang bardzo chce pokazać Katarze i Socce, Południową Świątynię Powietrza w której się wychował. Po przybyciu do celu przyjaciele przekonują się jednak, że miejsce to nie przypomina Świątyni którą zapamiętał Aang.


Wojowniczki z Kyoshi Tytuł kreskówki (Polska): Wojowniczki z Kyoshi
Tytuł kresków (Oryginalny): The Warriors of Kyoshi
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20261 razy
Komentarzy: 0
Numer odcinka: 1x4
Dodano: 09.07.2010
Opis: Gdy mieszkańcy niewielkiej wyspy,dowiedzieli się że Aang jest Avatarem, zaczynają traktować go jak gwiazdę. Powszechnie zainteresowanie, jakie wzbudza, cieszy Aanga, ale w końcu wpędza go to w tarapaty. Tymczasem Sokka jest zmuszony zweryfikować swoje poglądy na temat kobiet, na wyspie spotyka bowiem wojowniczki.


Król Omashu Tytuł kreskówki (Polska): Król Omashu
Tytuł kresków (Oryginalny): The King of Omashu
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20259 razy
Komentarzy: 0
Numer odcinka: 1x5
Dodano: 11.07.2010
Opis: Aang, Katara i Sokka udają się do miast Magów Ziemi, by poszaleć w rynnach pocztowych. Bohaterowie nieco dewastują miasto i zostają doprowadzeni przed oblicze starego, obłąkanego władcy, którego najwyraźniej bawi mieszanie dzieciakom w głowach. Czy król całkiem stracił rozum, czy może w jego szaleństwie jest metoda uczenia?


Więźniowie Tytuł kreskówki (Polska): Więźniowie
Tytuł kresków (Oryginalny): Imprisoned
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20258 razy
Komentarzy: 2
Numer odcinka: 1x6
Dodano: 11.07.2010
Opis: Przyjaciele udają się do miasta, które należy do Królestwa Ziemi, ale znajduję się pod opieką Narodu Ognia. Czy podejmowane przez Katarę próby wzniecenia buntu wśród uciskanych mieszkańców pomogą im, czy raczej zaszkodzą?


Zimowe przesilenie, Część 1: Świat duchów Tytuł kreskówki (Polska): Zimowe przesilenie, Część 1: Świat duchów
Tytuł kresków (Oryginalny): Winter Solstice, Part I: The Spirit World
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20254 razy
Komentarzy: 0
Numer odcinka: 1x7
Dodano: 11.07.2010
Opis: Aang, Katara i Sokka przybywają do miasta, w którym postrach sieje tajemnicza siła wywodząca się ze Świata duchów. Aang nie wie, w jaki sposób pomóc mieszkańcom, i uświadamia sobie, że musi się jeszcze wiele uświadomić, o byciu Avatarem.


Zimowe przesilenie, Część 2: Awatar Roko Tytuł kreskówki (Polska): Zimowe przesilenie, Część 2: Awatar Roko
Tytuł kresków (Oryginalny): Winter Solstice, Part II: Avatar Roku
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20257 razy
Komentarzy: 3
Numer odcinka: 1x8
Dodano: 11.07.2010
Opis: W dniu Zimowego przesilenia Aang musi dotrzeć do Świątyni Narodu Ognia, nie dając się złapać Księciu Zuko, Admirałowi Zhao i Mnichom Ognia strzegącym świątyni. Jeden jednak jest po stronie Avatara.


Zwój Magii Wody Tytuł kreskówki (Polska): Zwój Magii Wody
Tytuł kresków (Oryginalny): The Waterbending Scroll
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20255 razy
Komentarzy: 1
Numer odcinka: 1x9
Dodano: 11.07.2010
Opis: Katara ulega nieodpartemu doskonalenia swoich umiejętności Magii Wody. Tymczasem, bohaterowie są zmuszeni salwować się ucieczką przed piratami.


Jet Tytuł kreskówki (Polska): Jet
Tytuł kresków (Oryginalny): Jet
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20251 razy
Komentarzy: 35
Numer odcinka: 1x10
Dodano: 11.07.2010
Opis: Przyjaźń naszych bohaterów zostaje wystawiona na ciężka próbę, gdy spotykają na swej drodze Jeta, charyzmatycznego nastolatka, który stoi na czele grupy rebeliantów walczących z żołnierzami z Narodu Ognia.




1   2   3   4   5   6   7  

Zaloguj się




Rejestracja | Zapomniane hasło

Szukaj kreskówki:






BigWing: Gry on-line | Cwel.pl | Twoja-Liga.pl | Włatcy Móch | 1000 złych uczynków | Wyszukiwarka mp3 | NuPunkRadio | Oh laura | Skróć Link | Fun ! | Forum | Pasaż Handlowy | Projekty Domów | Program TV | Pogoda | Finanse


© 2009 by BigWing.pl - O nas | Dołącz do portalu
Design by Xingu