.
Avatar   Nazwa Oryginalna: Avatar
Nazwa Polska: Avatar
Opis: Akcja rozgrywa się w fantastycznym świecie ludzi, niezwykłych zwierząt i duchów. Świat podzielony jest na 4 narody: Plemię Wody, Królestwo Ziemi, Nomadów Powietrza i Naród Ognia. W każdym z narodów żyją magowie: wody, ziemi, powietrza i ognia – ludzie zdolni władać ich naturalnym żywiołem, który jest połączeniem konkretnych sztuk walki z elementami mistycznymi. Są 4 typy magii: Magia Wody, Magia Ziemi[1], Magia Ognia, Magia Powietrza.

W każdym pokoleniu istnieje jedna osoba, która jest zdolna władać wszystkimi 4 elementami zwana Awatarem. Jest to ludzka reinkarnacja ducha wszechświata. Po swojej śmierci Awatar reinkarnuje się w kolejnej nacji w Cyklu, symbolizującym pory roku: zima dla wody, wiosna dla ziemi, lato dla ognia i jesień dla powietrza. Zgodnie z legendą, Awatar musi nauczyć się władać wszystkimi żywiołami w podanym porządku, poczynając od swojego „ojczystego”. Najtrudniejsze dla Awatara jest okiełznanie żywiołu przeciwnego do jego wrodzonego, gdyż symbolizują one całkowicie odmienne style walki i doktryny. Przeciwieństwem Magii Ognia jest Magia Wody, a Magii Ziemi – Magia Powietrza. Awatar posiada obronny mechanizm, pozwalający mu na wykorzystanie całej wiedzy i umiejętności swoich poprzednich wcieleń. Jest to tak zwany Stan Awatara, w którym Awatar jest w stanie połączyć siły wszystkich swoich poprzednich żyć. Wchodząc w ten stan, oczy, usta (i tatuaże w przypadku Powietrznych Nomadów) zaczynają świecić, co symbolizuje skupienie energii poprzednich inkarnacji w ciele Awatara. Jednak jeżeli będąc w Stanie Awatar zostanie zabity, cykl reinkarnacji zostanie przerwany i Awatar przestanie istnieć. Przez wieki Awatar utrzymywał pokój pomiędzy wszystkimi 4 nacjami. Służył również za pomost pomiędzy realnym światem, a Światem Duchów – domem niezmaterializowanych duchów całego świata.

100 lat przed akcją serialu, Aang, 12-letni mag powietrza z Południowej Powietrznej Świątyni, dowiaduje się, że jest kolejną inkarnacją Awatara. Zazwyczaj Awatar dowiadywał się prawdy o sobie w wieku 16 lat, jednak mnisi, mając na względzie wiszącą w powietrzu wojnę, chcą by Awatar jak najszybciej przywrócił równowagę w świecie. Niedługo po tym decydują się odseparować Aanga od jego mistrza Gyatso i wysłać do do Wschodniej Świątyni, by tam dokończył swój trening.

Zdezorientowany, przerażony nowinami i ciążącą na nim odpowiedzialnością ucieka z domu na grzbiecie swojego latającego bizona – Appy. Podczas podróży przez południowy ocean niespodziewany sztorm spycha Appę pod wodę. Nieświadomie Aang wkracza w Stan Awatara i używa kombinacji Magii Powietrza i Wody, by chronić siebie i Appę, tworząc kulę powietrza otoczoną lodem. Kula zapewnia im dopływ tlenu i ochronę przed burzą, aż do jej zakończenia. Jednak sztorm przenosi ich w pobliże bieguna południowego gdzie zamarzają w górze lodowej.

Akcja serialu rozpoczyna się sto lat później, kiedy Naród Ognia jest bliski zwycięstwa w globalnej wojnie. Wszyscy Powietrzni Nomadowie zostali zabici przez armię ognia. Wodne Plemiona znajdują się w trudnej sytuacji. Południowe Plemię pozostawia swoich najbliższych bezbronnych wysyłając wszystkich mężczyzn na wojnę, podczas gdy ukryte za potężnymi fortyfikacjami Północne Plemię ogranicza się do obrony. Jedyną prawdziwą zaporą przed wrogiem jest Królestwo Ziemi, jednak Naród Ognia systematycznie i z uporem atakuje jego granice, z każdym kolejnym rokiem zwiększając swoją szansę na zwycięstwo. Dwoje nastolatków z Południowego Plemienia – Katara, początkująca mag wody i jej brat Sokka, wojownik i opiekun plemienia – odnajdują i uwalniają Aanga i Appę z lodowca. Aang szybko odkrywa przerażającą prawdę, o tym, co działo się podczas jego nieobecności. Tego roku kiedy zniknął, Lord Sozin wykorzystał nieobecność Awatara i przelot zwiększającej siłę Narodu Ognia komety (nazwaną Kometą Sozina na cześć Lorda), by wypowiedzieć wojnę pozostałym narodom. Z niedowierzaniem Aang przyjmuje wiadomość, że swój podbój Naród Ognia zaczął od szturmu na Powietrznych Nomadów. Wszystkie Powietrzne Świątynie zostały zniszczone, w nadziei przerwania cyklu reinkarnacji Awatara, zamiast tego czyniąc Aanga ostatnim Powietrznym Nomadem.

Obowiązkiem Aanga jako Awatara jest odbudowanie harmonii i pokoju pomiędzy 4 narodami. Razem z nowymi przyjaciółmi, Katarą i Sokką, latającym lemurem Momo, oraz poznaną dużo później niewidomą Toph(bandytką), która jest Magiem Ziemi, przemierza świat na grzbiecie Appy, by okiełznać wszystkie 4 żywioły. W wykonaniu zadania przeszkadza mu wygnany Książę Zuko, dla którego złapanie Awatara jest biletem powrotnym do domu. Z czasem na jego drodze stanie również Azula, zwodnicza i płomienna siostra Zuko.

W normalnych okolicznościach trening Awatara w okiełznaniu wszystkich żywiołów trwa lata, jednak Aang musi posiąść tę umiejętność i pokonać Lorda Ozai przed końcem lata, gdyż wtedy to ma powrócić Kometa Sozina, która da Lordowi Ozai i innym Magom Ognia siłę do wygrania tej wojny. Jeśli do tego dojdzie nawet Awatar ze swoją pełną mocą nie będzie w stanie przywrócić równowagi na świecie.


Odcinki:
Wielka przepaść Tytuł kreskówki (Polska): Wielka przepaść
Tytuł kresków (Oryginalny): The Great Divide
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20424 razy
Komentarzy: 0
Numer odcinka: 1x11
Dodano: 11.07.2010
Opis: Grupa musi przejść przez Kanion, żeby dojść do Ba Sing Se. Znajdują przewodnika i dwa inne plemiona, które ze sobą walczą. Ich spór trwa od stu lat. Aang chce pogodzić dwa plemienia, ale wkrótce przekonuje się że to wcale nie będzie takie łatwe.


Sztorm Tytuł kreskówki (Polska): Sztorm
Tytuł kresków (Oryginalny): The Storm
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20422 razy
Komentarzy: 0
Numer odcinka: 1x12
Dodano: 11.07.2010
Opis: Olbrzymi i potężny sztorm wywołuje u Aanga bolesne wspomnienia z przeszłości – czyli jego ucieczkę z Południowej Świątyni Powietrza, od mnicha Gyatsyo.


Błękitny duch Tytuł kreskówki (Polska): Błękitny duch
Tytuł kresków (Oryginalny): The Blue Spirit
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20421 razy
Komentarzy: 0
Numer odcinka: 1x13
Dodano: 11.07.2010
Opis: Sokka i Katara zachorowali i nie mogą dalej lecieć. Aang wyrusza samotnie na wyprawę po lek dla jego przyjaciół. Potem zostaje pojmany przez Admirała Zhao i jego nieomylnych łuczników.


Wróżbiarka Tytuł kreskówki (Polska): Wróżbiarka
Tytuł kresków (Oryginalny): The Fortuneteller
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20426 razy
Komentarzy: 1
Numer odcinka: 1x14
Dodano: 11.07.2010
Opis: Aang przybywa wraz z przyjaciółmi do pewnej wioski położonej bardzo blisko aktywnego wulkanu. Mieszkańcy nie boją się zagrożenia ponieważ przyszłość przepowiada im tytułowa wróżbitka. Jednak Sokka i Aang przekonują sie że wróżbitka się myli i muszą przekonać ludość aby opuściła wioskę. Jednak nikt ich nie slucha ponieważ każdy wieży że wróżbitka ma rację. Katara i Aang wpadają na świetny pomysł.


Bato z Plemienia Wody Tytuł kreskówki (Polska): Bato z Plemienia Wody
Tytuł kresków (Oryginalny): Bato of the Water Tribe
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20424 razy
Komentarzy: 0
Numer odcinka: 1x15
Dodano: 11.07.2010
Opis: Aang, Katara i Sokka spotykają na swojej drodze Bato – wojownika z Południowego Plemienia Wody. Bato opowiada Katarze i Socce o ich ojcu. Aang obawia się, że przyjaciele opuszczą go by znaleźć ojca, dlatego zrobi wszystko by do tego nie doszło.


Dezerter Tytuł kreskówki (Polska): Dezerter
Tytuł kresków (Oryginalny): The Deserter
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20424 razy
Komentarzy: 0
Numer odcinka: 1x16
Dodano: 11.07.2010
Opis: Trójka głównych bohaterów wybiera się na festiwal z okazji Dnia Ognia. Podczas uroczystości Aang zostaje zdemaskowany. W ucieczce pomaga im były żołnierz Armii Ognia i zabiera ich do wielkiego i cenionego mistrza Magii Ognia, który uciekł, gdyż sprzeciwił się podbojowi innych nacji.


Północna Świątynia Powietrza Tytuł kreskówki (Polska): Północna Świątynia Powietrza
Tytuł kresków (Oryginalny): The Northern Air Temple
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20422 razy
Komentarzy: 0
Numer odcinka: 1x17
Dodano: 11.07.2010
Opis: Aang dowiedział się, że w północnej świątyni powietrza żyją ludzie "którzy kpią z grawitacji", i naj wyraźniej to magowie powietrza, kiedy docierają do świątyni okazuje się, że to ludzie, którym magowie ognia zniszczyli dom i przeprowadzili się do tej świątyni.


Mistrz Magii Wody Tytuł kreskówki (Polska): Mistrz Magii Wody
Tytuł kresków (Oryginalny): The Waterbending Master
Ocena: 10.00
Wyświetlono: 20420 razy
Komentarzy: 0
Numer odcinka: 1x18
Dodano: 11.07.2010
Opis: Przyjaciele w poszukiwaniu maga wody, który będzie uczył Aanga tej sztuki wybrali się do północnego plemienia wody, gdzie znajdzie mistrza magi wody. Jednak mistrz nie chce uczyć Katary, ponieważ jest dziewczyną, Aang potajemnie uczy Katare magi wody co prowadzi do wyrzucenia maga z grona uczniów.


Oblężenie północy Cz. 1 Tytuł kreskówki (Polska): Oblężenie północy Cz. 1
Tytuł kresków (Oryginalny): The Siege of the North Part 1
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20424 razy
Komentarzy: 3
Numer odcinka: 1x19
Dodano: 11.07.2010
Opis: Magowie ognia zaatakowali północne plemię wody, jednak awatar za pomocą ducha i ryb koi które są wcieleniem księżyca i oceany, które wstopiły na ziemię, zamienia się w stan awatara i wypędza magów ognia z plemienia.


Oblężenie północy Cz. 2 Tytuł kreskówki (Polska): Oblężenie północy Cz. 2
Tytuł kresków (Oryginalny): The Siege of the North Part 2
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20425 razy
Komentarzy: 0
Numer odcinka: 1x20
Dodano: 11.07.2010
Opis: Magowie ognia zaatakowali północne plemię wody, jednak awatar za pomocą ducha i ryb koi które są wcieleniem księżyca i oceany, które wstopiły na ziemię, zamienia się w stan awatara i wypędza magów ognia z plemienia.




1   2   3   4   5   6   7  

Zaloguj się




Rejestracja | Zapomniane hasło

Szukaj kreskówki:






BigWing: Gry on-line | Cwel.pl | Twoja-Liga.pl | Włatcy Móch | 1000 złych uczynków | Wyszukiwarka mp3 | NuPunkRadio | Oh laura | Skróć Link | Fun ! | Forum | Pasaż Handlowy | Projekty Domów | Program TV | Pogoda | Finanse


© 2009 by BigWing.pl - O nas | Dołącz do portalu
Design by Xingu