.
Avatar   Nazwa Oryginalna: Avatar
Nazwa Polska: Avatar
Opis: Akcja rozgrywa się w fantastycznym świecie ludzi, niezwykłych zwierząt i duchów. Świat podzielony jest na 4 narody: Plemię Wody, Królestwo Ziemi, Nomadów Powietrza i Naród Ognia. W każdym z narodów żyją magowie: wody, ziemi, powietrza i ognia – ludzie zdolni władać ich naturalnym żywiołem, który jest połączeniem konkretnych sztuk walki z elementami mistycznymi. Są 4 typy magii: Magia Wody, Magia Ziemi[1], Magia Ognia, Magia Powietrza.

W każdym pokoleniu istnieje jedna osoba, która jest zdolna władać wszystkimi 4 elementami zwana Awatarem. Jest to ludzka reinkarnacja ducha wszechświata. Po swojej śmierci Awatar reinkarnuje się w kolejnej nacji w Cyklu, symbolizującym pory roku: zima dla wody, wiosna dla ziemi, lato dla ognia i jesień dla powietrza. Zgodnie z legendą, Awatar musi nauczyć się władać wszystkimi żywiołami w podanym porządku, poczynając od swojego „ojczystego”. Najtrudniejsze dla Awatara jest okiełznanie żywiołu przeciwnego do jego wrodzonego, gdyż symbolizują one całkowicie odmienne style walki i doktryny. Przeciwieństwem Magii Ognia jest Magia Wody, a Magii Ziemi – Magia Powietrza. Awatar posiada obronny mechanizm, pozwalający mu na wykorzystanie całej wiedzy i umiejętności swoich poprzednich wcieleń. Jest to tak zwany Stan Awatara, w którym Awatar jest w stanie połączyć siły wszystkich swoich poprzednich żyć. Wchodząc w ten stan, oczy, usta (i tatuaże w przypadku Powietrznych Nomadów) zaczynają świecić, co symbolizuje skupienie energii poprzednich inkarnacji w ciele Awatara. Jednak jeżeli będąc w Stanie Awatar zostanie zabity, cykl reinkarnacji zostanie przerwany i Awatar przestanie istnieć. Przez wieki Awatar utrzymywał pokój pomiędzy wszystkimi 4 nacjami. Służył również za pomost pomiędzy realnym światem, a Światem Duchów – domem niezmaterializowanych duchów całego świata.

100 lat przed akcją serialu, Aang, 12-letni mag powietrza z Południowej Powietrznej Świątyni, dowiaduje się, że jest kolejną inkarnacją Awatara. Zazwyczaj Awatar dowiadywał się prawdy o sobie w wieku 16 lat, jednak mnisi, mając na względzie wiszącą w powietrzu wojnę, chcą by Awatar jak najszybciej przywrócił równowagę w świecie. Niedługo po tym decydują się odseparować Aanga od jego mistrza Gyatso i wysłać do do Wschodniej Świątyni, by tam dokończył swój trening.

Zdezorientowany, przerażony nowinami i ciążącą na nim odpowiedzialnością ucieka z domu na grzbiecie swojego latającego bizona – Appy. Podczas podróży przez południowy ocean niespodziewany sztorm spycha Appę pod wodę. Nieświadomie Aang wkracza w Stan Awatara i używa kombinacji Magii Powietrza i Wody, by chronić siebie i Appę, tworząc kulę powietrza otoczoną lodem. Kula zapewnia im dopływ tlenu i ochronę przed burzą, aż do jej zakończenia. Jednak sztorm przenosi ich w pobliże bieguna południowego gdzie zamarzają w górze lodowej.

Akcja serialu rozpoczyna się sto lat później, kiedy Naród Ognia jest bliski zwycięstwa w globalnej wojnie. Wszyscy Powietrzni Nomadowie zostali zabici przez armię ognia. Wodne Plemiona znajdują się w trudnej sytuacji. Południowe Plemię pozostawia swoich najbliższych bezbronnych wysyłając wszystkich mężczyzn na wojnę, podczas gdy ukryte za potężnymi fortyfikacjami Północne Plemię ogranicza się do obrony. Jedyną prawdziwą zaporą przed wrogiem jest Królestwo Ziemi, jednak Naród Ognia systematycznie i z uporem atakuje jego granice, z każdym kolejnym rokiem zwiększając swoją szansę na zwycięstwo. Dwoje nastolatków z Południowego Plemienia – Katara, początkująca mag wody i jej brat Sokka, wojownik i opiekun plemienia – odnajdują i uwalniają Aanga i Appę z lodowca. Aang szybko odkrywa przerażającą prawdę, o tym, co działo się podczas jego nieobecności. Tego roku kiedy zniknął, Lord Sozin wykorzystał nieobecność Awatara i przelot zwiększającej siłę Narodu Ognia komety (nazwaną Kometą Sozina na cześć Lorda), by wypowiedzieć wojnę pozostałym narodom. Z niedowierzaniem Aang przyjmuje wiadomość, że swój podbój Naród Ognia zaczął od szturmu na Powietrznych Nomadów. Wszystkie Powietrzne Świątynie zostały zniszczone, w nadziei przerwania cyklu reinkarnacji Awatara, zamiast tego czyniąc Aanga ostatnim Powietrznym Nomadem.

Obowiązkiem Aanga jako Awatara jest odbudowanie harmonii i pokoju pomiędzy 4 narodami. Razem z nowymi przyjaciółmi, Katarą i Sokką, latającym lemurem Momo, oraz poznaną dużo później niewidomą Toph(bandytką), która jest Magiem Ziemi, przemierza świat na grzbiecie Appy, by okiełznać wszystkie 4 żywioły. W wykonaniu zadania przeszkadza mu wygnany Książę Zuko, dla którego złapanie Awatara jest biletem powrotnym do domu. Z czasem na jego drodze stanie również Azula, zwodnicza i płomienna siostra Zuko.

W normalnych okolicznościach trening Awatara w okiełznaniu wszystkich żywiołów trwa lata, jednak Aang musi posiąść tę umiejętność i pokonać Lorda Ozai przed końcem lata, gdyż wtedy to ma powrócić Kometa Sozina, która da Lordowi Ozai i innym Magom Ognia siłę do wygrania tej wojny. Jeśli do tego dojdzie nawet Awatar ze swoją pełną mocą nie będzie w stanie przywrócić równowagi na świecie.


Odcinki:
Stan Awatara Tytuł kreskówki (Polska): Stan Awatara
Tytuł kresków (Oryginalny): The Avatar State
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20426 razy
Komentarzy: 0
Numer odcinka: 2x1
Dodano: 11.07.2010
Opis: Aang z przyjaciółmi udaje się do generała który oznajmia, że już jest w stanie pokonać władcę ognia, przechodząc w stan awatara, generał próbuje nauczył drastycznymi sposobami jak dojść do tego stanu, w końcu aang przechodzi w stan i ze złości atakuje generała.


Jaskinia dwojga kochanków Tytuł kreskówki (Polska): Jaskinia dwojga kochanków
Tytuł kresków (Oryginalny): The Cave of Two Lovers
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20427 razy
Komentarzy: 1
Numer odcinka: 2x2
Dodano: 11.07.2010
Opis: Przyjaciele spotykają "nomadów" ludzie coś w postaci naszych hipisów, którzy pokazują im tajemnicze przejście do Omashu, Aang musi tam dotrzeć ponieważ musi znaleźć maga ziemi który będzie go uczył następnego żywiołu, miał być to Bumi. Wszyscy lądują w jaskini z przedziwnymi stworami, zostali rozdzieleni, Katara, Aang, i Appa, a Sokka i nomadowie zostali razem. Katarze i aangowi jak głosi lęgenda udało się wydostać dzięki miłość przez pocałunek, Sokka i nomadowie wydostali się na kreto-borsukach, które uwielbiają muzykę.


Powrót do Omashu Tytuł kreskówki (Polska): Powrót do Omashu
Tytuł kresków (Oryginalny): Return to Omashu
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20419 razy
Komentarzy: 0
Numer odcinka: 2x3
Dodano: 11.07.2010
Opis: Okazuje się, że omashu zostało przejęte przez naród ognia, a bumi poddał się "na chwilę", w ten sposób Aang musi znaleźć nowego nauczyciela.


Bagno Tytuł kreskówki (Polska): Bagno
Tytuł kresków (Oryginalny): The Swamp
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20422 razy
Komentarzy: 0
Numer odcinka: 2x4
Dodano: 11.07.2010
Opis: Trójka przyjaciół ląduje na bagnie gdzie dzieją się różne rzeczy i paranienormalne zdarzenia.


Dzień Awatara Tytuł kreskówki (Polska): Dzień Awatara
Tytuł kresków (Oryginalny): Avatar Day
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20426 razy
Komentarzy: 3
Numer odcinka: 2x5
Dodano: 11.07.2010
Opis: Przyjaciele lądują w wiosce, w której odbywa się "dzień awatara". Okazuje się, że tego dnia na dziedziniec zostają postawieni awatarzy (3 ostatnich, czyli Kioshi, Roko i Aang ) i zostają spaleni. Następnie Aang próbuje udowodnić, że robią źle, a osądzona Awatar Kioshi za morderstwo generała jest nie prawdą.


Ślepa Bandytka Tytuł kreskówki (Polska): Ślepa Bandytka
Tytuł kresków (Oryginalny): The Blind Bandit
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20426 razy
Komentarzy: 0
Numer odcinka: 2x6
Dodano: 11.07.2010
Opis: Przyjaciele ruszą do miasta w poszukiwaniu osoby która "czeka i słucha" trafiają na turniej magów ziemi gdzie znajduje nie widomą Toph, bardzo uzdolnioną mag ziemi, próbuje ją namówić na nauke lecz Toph nie chcę. Pod koniec odcinka Toph zmienia zdanie mówiąc, że zmieniła zdanie i ojcieć też. Tak na prawdę uciekła.


Samotny Zuko Tytuł kreskówki (Polska): Samotny Zuko
Tytuł kresków (Oryginalny): Zuko Alone
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20424 razy
Komentarzy: 0
Numer odcinka: 2x7
Dodano: 11.07.2010
Opis: Zuko rozdzielił się z swoim stryjem. Trafia do miasteczka, gdzie pomaga ludziom, jednak oni od niego się odwrócili bo dowiedzieli się, że jest księciem i następcom do tronu.


Pościg Tytuł kreskówki (Polska): Pościg
Tytuł kresków (Oryginalny): The Chase
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20423 razy
Komentarzy: 0
Numer odcinka: 2x8
Dodano: 11.07.2010
Opis: Nadchodzi wiosna, więc Appa linieje. Niestety, zostawiana sierść bizona sprowadza im kłopoty, a oni sami nie spali przez to całą noc.


Ciężka praca Tytuł kreskówki (Polska): Ciężka praca
Tytuł kresków (Oryginalny): Bitter Work
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20424 razy
Komentarzy: 0
Numer odcinka: 2x9
Dodano: 11.07.2010
Opis: Aang po znalezieniu nauczycielki magi ziemi przechodzi pierwszą lekcję, jednak to nie jest takie proste i musi nad ziemią troche popracować.


Biblioteka Tytuł kreskówki (Polska): Biblioteka
Tytuł kresków (Oryginalny): The Library
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20425 razy
Komentarzy: 0
Numer odcinka: 2x10
Dodano: 11.07.2010
Opis: Przyjaciele znajdują doktora z wydziału antropologi w Ba Sing Se, który opowiada im o bibliotece na środku pustyni, w której znajdują się niezliczone ilości książek, które mogłyby pomóc w pokonaniu władcy Ozai.




1   2   3   4   5   6   7  

Zaloguj się




Rejestracja | Zapomniane hasło

Szukaj kreskówki:






BigWing: Gry on-line | Cwel.pl | Twoja-Liga.pl | Włatcy Móch | 1000 złych uczynków | Wyszukiwarka mp3 | NuPunkRadio | Oh laura | Skróć Link | Fun ! | Forum | Pasaż Handlowy | Projekty Domów | Program TV | Pogoda | Finanse


© 2009 by BigWing.pl - O nas | Dołącz do portalu
Design by Xingu