.
Avatar   Nazwa Oryginalna: Avatar
Nazwa Polska: Avatar
Opis: Akcja rozgrywa się w fantastycznym świecie ludzi, niezwykłych zwierząt i duchów. Świat podzielony jest na 4 narody: Plemię Wody, Królestwo Ziemi, Nomadów Powietrza i Naród Ognia. W każdym z narodów żyją magowie: wody, ziemi, powietrza i ognia – ludzie zdolni władać ich naturalnym żywiołem, który jest połączeniem konkretnych sztuk walki z elementami mistycznymi. Są 4 typy magii: Magia Wody, Magia Ziemi[1], Magia Ognia, Magia Powietrza.

W każdym pokoleniu istnieje jedna osoba, która jest zdolna władać wszystkimi 4 elementami zwana Awatarem. Jest to ludzka reinkarnacja ducha wszechświata. Po swojej śmierci Awatar reinkarnuje się w kolejnej nacji w Cyklu, symbolizującym pory roku: zima dla wody, wiosna dla ziemi, lato dla ognia i jesień dla powietrza. Zgodnie z legendą, Awatar musi nauczyć się władać wszystkimi żywiołami w podanym porządku, poczynając od swojego „ojczystego”. Najtrudniejsze dla Awatara jest okiełznanie żywiołu przeciwnego do jego wrodzonego, gdyż symbolizują one całkowicie odmienne style walki i doktryny. Przeciwieństwem Magii Ognia jest Magia Wody, a Magii Ziemi – Magia Powietrza. Awatar posiada obronny mechanizm, pozwalający mu na wykorzystanie całej wiedzy i umiejętności swoich poprzednich wcieleń. Jest to tak zwany Stan Awatara, w którym Awatar jest w stanie połączyć siły wszystkich swoich poprzednich żyć. Wchodząc w ten stan, oczy, usta (i tatuaże w przypadku Powietrznych Nomadów) zaczynają świecić, co symbolizuje skupienie energii poprzednich inkarnacji w ciele Awatara. Jednak jeżeli będąc w Stanie Awatar zostanie zabity, cykl reinkarnacji zostanie przerwany i Awatar przestanie istnieć. Przez wieki Awatar utrzymywał pokój pomiędzy wszystkimi 4 nacjami. Służył również za pomost pomiędzy realnym światem, a Światem Duchów – domem niezmaterializowanych duchów całego świata.

100 lat przed akcją serialu, Aang, 12-letni mag powietrza z Południowej Powietrznej Świątyni, dowiaduje się, że jest kolejną inkarnacją Awatara. Zazwyczaj Awatar dowiadywał się prawdy o sobie w wieku 16 lat, jednak mnisi, mając na względzie wiszącą w powietrzu wojnę, chcą by Awatar jak najszybciej przywrócił równowagę w świecie. Niedługo po tym decydują się odseparować Aanga od jego mistrza Gyatso i wysłać do do Wschodniej Świątyni, by tam dokończył swój trening.

Zdezorientowany, przerażony nowinami i ciążącą na nim odpowiedzialnością ucieka z domu na grzbiecie swojego latającego bizona – Appy. Podczas podróży przez południowy ocean niespodziewany sztorm spycha Appę pod wodę. Nieświadomie Aang wkracza w Stan Awatara i używa kombinacji Magii Powietrza i Wody, by chronić siebie i Appę, tworząc kulę powietrza otoczoną lodem. Kula zapewnia im dopływ tlenu i ochronę przed burzą, aż do jej zakończenia. Jednak sztorm przenosi ich w pobliże bieguna południowego gdzie zamarzają w górze lodowej.

Akcja serialu rozpoczyna się sto lat później, kiedy Naród Ognia jest bliski zwycięstwa w globalnej wojnie. Wszyscy Powietrzni Nomadowie zostali zabici przez armię ognia. Wodne Plemiona znajdują się w trudnej sytuacji. Południowe Plemię pozostawia swoich najbliższych bezbronnych wysyłając wszystkich mężczyzn na wojnę, podczas gdy ukryte za potężnymi fortyfikacjami Północne Plemię ogranicza się do obrony. Jedyną prawdziwą zaporą przed wrogiem jest Królestwo Ziemi, jednak Naród Ognia systematycznie i z uporem atakuje jego granice, z każdym kolejnym rokiem zwiększając swoją szansę na zwycięstwo. Dwoje nastolatków z Południowego Plemienia – Katara, początkująca mag wody i jej brat Sokka, wojownik i opiekun plemienia – odnajdują i uwalniają Aanga i Appę z lodowca. Aang szybko odkrywa przerażającą prawdę, o tym, co działo się podczas jego nieobecności. Tego roku kiedy zniknął, Lord Sozin wykorzystał nieobecność Awatara i przelot zwiększającej siłę Narodu Ognia komety (nazwaną Kometą Sozina na cześć Lorda), by wypowiedzieć wojnę pozostałym narodom. Z niedowierzaniem Aang przyjmuje wiadomość, że swój podbój Naród Ognia zaczął od szturmu na Powietrznych Nomadów. Wszystkie Powietrzne Świątynie zostały zniszczone, w nadziei przerwania cyklu reinkarnacji Awatara, zamiast tego czyniąc Aanga ostatnim Powietrznym Nomadem.

Obowiązkiem Aanga jako Awatara jest odbudowanie harmonii i pokoju pomiędzy 4 narodami. Razem z nowymi przyjaciółmi, Katarą i Sokką, latającym lemurem Momo, oraz poznaną dużo później niewidomą Toph(bandytką), która jest Magiem Ziemi, przemierza świat na grzbiecie Appy, by okiełznać wszystkie 4 żywioły. W wykonaniu zadania przeszkadza mu wygnany Książę Zuko, dla którego złapanie Awatara jest biletem powrotnym do domu. Z czasem na jego drodze stanie również Azula, zwodnicza i płomienna siostra Zuko.

W normalnych okolicznościach trening Awatara w okiełznaniu wszystkich żywiołów trwa lata, jednak Aang musi posiąść tę umiejętność i pokonać Lorda Ozai przed końcem lata, gdyż wtedy to ma powrócić Kometa Sozina, która da Lordowi Ozai i innym Magom Ognia siłę do wygrania tej wojny. Jeśli do tego dojdzie nawet Awatar ze swoją pełną mocą nie będzie w stanie przywrócić równowagi na świecie.


Odcinki:
Przebudzenie Tytuł kreskówki (Polska): Przebudzenie
Tytuł kresków (Oryginalny): The Awakening
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20426 razy
Komentarzy: 0
Numer odcinka: 3x1
Dodano: 16.07.2010
Opis: Aang budzi się na flocie narodu ognia po tygodniach. Okazuje się że flote przejęli tata Sokki i Katary. Aang dowiaduje się że wszyscy myślą że avatara nie ma. Aang chcąc odzyskać swój honor leci i ląduje na wyspie. Potem przyjaciele odnajdują Aanga.


Opaska Tytuł kreskówki (Polska): Opaska
Tytuł kresków (Oryginalny): The Headband
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20423 razy
Komentarzy: 0
Numer odcinka: 3x2
Dodano: 17.07.2010
Opis: Aang stara się wyglądać i zachowywać jak dzieciak z Narodu Ognia, aby wtopić się w tłum i lepiej poznać przeciwnika. Zapisuje się nawet do miejscowej szkoły, co pozwala mu poczuć się jak zwykły chłopak. Zuko postanawia rozmówić się z wujem.


Malowana Pani Tytuł kreskówki (Polska): Malowana Pani
Tytuł kresków (Oryginalny): The Painted Lady
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20423 razy
Komentarzy: 0
Numer odcinka: 3x3
Dodano: 20.07.2010
Opis: Kiedy paczka przyjaciół przybywa do pewnej umęczonej tybackiej wioski, napotykają dziwnego ducha, który chroni wieśniaków. Aang postanawia poprosić ducha o pomoc i okazuje się, że jest to ktoś znajomy…


Mistrz Sokki Tytuł kreskówki (Polska): Mistrz Sokki
Tytuł kresków (Oryginalny): Sokka’s Master
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20422 razy
Komentarzy: 0
Numer odcinka: 3x4
Dodano: 21.07.2010
Opis: Sokka czuje, że mógłby lepiej przysłużyć się swoim przyjaciołom w misji. Wynajduje nauczyciela władania mieczem, aby poprawić swoje umiejętności w tej dziedzinie. Wkrótce opanowują go wątpliwości czy w ogóle jest w jakikolwiek sposób pomocny.


Plaża Tytuł kreskówki (Polska): Plaża
Tytuł kresków (Oryginalny): The Beach
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20425 razy
Komentarzy: 0
Numer odcinka: 3x5
Dodano: 22.07.2010
Opis: Zuko, Azula, Mai i Ty Lee wybierają się w krótką podróż, która pozwala im lepiej poznać siebie samych oraz nawzajem. W czasie wyprawy dochodzi do kłótni. Czy mimo wszystko zostaną przyjaciółmi? Gdzie indziej Aang stawia czoła nowemu przeciwnikowi.


Awatar i Władca Ognia Tytuł kreskówki (Polska): Awatar i Władca Ognia
Tytuł kresków (Oryginalny): The Avatar and the Firelord
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20431 razy
Komentarzy: 2
Numer odcinka: 3x6
Dodano: 25.07.2010
Opis: Każdy osobno - Aang i Zuko - poznają historię o Awatarze Roku i o Władcy Ognia Sozinie. Każdy z chłopców dowiaduje się czegoś nowego o sobie i poznaje co leżało u podstaw wojny. Ale czy wyciągną z tej historii jakąś naukę?


Uciekinierka Tytuł kreskówki (Polska): Uciekinierka
Tytuł kresków (Oryginalny): The Runaway
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20424 razy
Komentarzy: 0
Numer odcinka: 3x7
Dodano: 24.07.2010
Opis: Toph wpada na przebiegły pomysł jak zdobyć szybką gotówkę. Katara nie popiera go, przez co zostaje posądzona o to, że jest nadopiekuńcza. Dochodzi do spięcia między dziewczętami. Katara stara się naprawić sytuację, ale może być na to już za późno.


Mroczna strona księżyca Tytuł kreskówki (Polska): Mroczna strona księżyca
Tytuł kresków (Oryginalny): The Puppetmaster
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20426 razy
Komentarzy: 1
Numer odcinka: 3x8
Dodano: 26.07.2010
Opis: Przyjaciele w Narodzie Ognia spotykają pewną kobietę, która pochodzi z Plemienia Wody i została wzięta do niewoli dawno temu. Katara prosi ją o pomoc w rozwijaniu umiejętności posługiwania się żywiołem wody. Okazuje się jednak, że kobieta może mieć związek z tajemniczymi zniknięciami. Czy można jej zaufać?


Koszmary i marzenia Tytuł kreskówki (Polska): Koszmary i marzenia
Tytuł kresków (Oryginalny): Nightmares and Daydreams
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20421 razy
Komentarzy: 0
Numer odcinka: 3x9
Dodano: 02.08.2010
Opis: Na kilka dni przed inwazją Aang zaczyna poważnie denerować się zbliżającą się konfrontacją z Władcą Ognia. Zaczyna mieć niesłychane koszmary i halucynacje. W tym samym czasie Zuko odkrywa, że nie został powiadomiony o naradzie wojennej, co wprawia go w wielki gniew.


Dzień czarnego słońca cz. 1: Inwazja Tytuł kreskówki (Polska): Dzień czarnego słońca cz. 1: Inwazja
Tytuł kresków (Oryginalny): The Day of Black Sun Part I: The Invasion
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20422 razy
Komentarzy: 0
Numer odcinka: 3x10
Dodano: 05.08.2010
Opis: Nadszedł dzień zaćmienia. Sprzymierzone siły szykują się do uderzenia na stolicę Narodu Ognia. Czy uda im się pokonać potężną armię? W międzyczasie Aang rusza do pałacu w poszukiwaniu Władcy Ognia Ozai.




1   2   3   4   5   6   7  

Zaloguj się




Rejestracja | Zapomniane hasło

Szukaj kreskówki:






BigWing: Gry on-line | Cwel.pl | Twoja-Liga.pl | Włatcy Móch | 1000 złych uczynków | Wyszukiwarka mp3 | NuPunkRadio | Oh laura | Skróć Link | Fun ! | Forum | Pasaż Handlowy | Projekty Domów | Program TV | Pogoda | Finanse


© 2009 by BigWing.pl - O nas | Dołącz do portalu
Design by Xingu