.
Avatar   Nazwa Oryginalna: Avatar
Nazwa Polska: Avatar
Opis: Akcja rozgrywa się w fantastycznym świecie ludzi, niezwykłych zwierząt i duchów. Świat podzielony jest na 4 narody: Plemię Wody, Królestwo Ziemi, Nomadów Powietrza i Naród Ognia. W każdym z narodów żyją magowie: wody, ziemi, powietrza i ognia – ludzie zdolni władać ich naturalnym żywiołem, który jest połączeniem konkretnych sztuk walki z elementami mistycznymi. Są 4 typy magii: Magia Wody, Magia Ziemi[1], Magia Ognia, Magia Powietrza.

W każdym pokoleniu istnieje jedna osoba, która jest zdolna władać wszystkimi 4 elementami zwana Awatarem. Jest to ludzka reinkarnacja ducha wszechświata. Po swojej śmierci Awatar reinkarnuje się w kolejnej nacji w Cyklu, symbolizującym pory roku: zima dla wody, wiosna dla ziemi, lato dla ognia i jesień dla powietrza. Zgodnie z legendą, Awatar musi nauczyć się władać wszystkimi żywiołami w podanym porządku, poczynając od swojego „ojczystego”. Najtrudniejsze dla Awatara jest okiełznanie żywiołu przeciwnego do jego wrodzonego, gdyż symbolizują one całkowicie odmienne style walki i doktryny. Przeciwieństwem Magii Ognia jest Magia Wody, a Magii Ziemi – Magia Powietrza. Awatar posiada obronny mechanizm, pozwalający mu na wykorzystanie całej wiedzy i umiejętności swoich poprzednich wcieleń. Jest to tak zwany Stan Awatara, w którym Awatar jest w stanie połączyć siły wszystkich swoich poprzednich żyć. Wchodząc w ten stan, oczy, usta (i tatuaże w przypadku Powietrznych Nomadów) zaczynają świecić, co symbolizuje skupienie energii poprzednich inkarnacji w ciele Awatara. Jednak jeżeli będąc w Stanie Awatar zostanie zabity, cykl reinkarnacji zostanie przerwany i Awatar przestanie istnieć. Przez wieki Awatar utrzymywał pokój pomiędzy wszystkimi 4 nacjami. Służył również za pomost pomiędzy realnym światem, a Światem Duchów – domem niezmaterializowanych duchów całego świata.

100 lat przed akcją serialu, Aang, 12-letni mag powietrza z Południowej Powietrznej Świątyni, dowiaduje się, że jest kolejną inkarnacją Awatara. Zazwyczaj Awatar dowiadywał się prawdy o sobie w wieku 16 lat, jednak mnisi, mając na względzie wiszącą w powietrzu wojnę, chcą by Awatar jak najszybciej przywrócił równowagę w świecie. Niedługo po tym decydują się odseparować Aanga od jego mistrza Gyatso i wysłać do do Wschodniej Świątyni, by tam dokończył swój trening.

Zdezorientowany, przerażony nowinami i ciążącą na nim odpowiedzialnością ucieka z domu na grzbiecie swojego latającego bizona – Appy. Podczas podróży przez południowy ocean niespodziewany sztorm spycha Appę pod wodę. Nieświadomie Aang wkracza w Stan Awatara i używa kombinacji Magii Powietrza i Wody, by chronić siebie i Appę, tworząc kulę powietrza otoczoną lodem. Kula zapewnia im dopływ tlenu i ochronę przed burzą, aż do jej zakończenia. Jednak sztorm przenosi ich w pobliże bieguna południowego gdzie zamarzają w górze lodowej.

Akcja serialu rozpoczyna się sto lat później, kiedy Naród Ognia jest bliski zwycięstwa w globalnej wojnie. Wszyscy Powietrzni Nomadowie zostali zabici przez armię ognia. Wodne Plemiona znajdują się w trudnej sytuacji. Południowe Plemię pozostawia swoich najbliższych bezbronnych wysyłając wszystkich mężczyzn na wojnę, podczas gdy ukryte za potężnymi fortyfikacjami Północne Plemię ogranicza się do obrony. Jedyną prawdziwą zaporą przed wrogiem jest Królestwo Ziemi, jednak Naród Ognia systematycznie i z uporem atakuje jego granice, z każdym kolejnym rokiem zwiększając swoją szansę na zwycięstwo. Dwoje nastolatków z Południowego Plemienia – Katara, początkująca mag wody i jej brat Sokka, wojownik i opiekun plemienia – odnajdują i uwalniają Aanga i Appę z lodowca. Aang szybko odkrywa przerażającą prawdę, o tym, co działo się podczas jego nieobecności. Tego roku kiedy zniknął, Lord Sozin wykorzystał nieobecność Awatara i przelot zwiększającej siłę Narodu Ognia komety (nazwaną Kometą Sozina na cześć Lorda), by wypowiedzieć wojnę pozostałym narodom. Z niedowierzaniem Aang przyjmuje wiadomość, że swój podbój Naród Ognia zaczął od szturmu na Powietrznych Nomadów. Wszystkie Powietrzne Świątynie zostały zniszczone, w nadziei przerwania cyklu reinkarnacji Awatara, zamiast tego czyniąc Aanga ostatnim Powietrznym Nomadem.

Obowiązkiem Aanga jako Awatara jest odbudowanie harmonii i pokoju pomiędzy 4 narodami. Razem z nowymi przyjaciółmi, Katarą i Sokką, latającym lemurem Momo, oraz poznaną dużo później niewidomą Toph(bandytką), która jest Magiem Ziemi, przemierza świat na grzbiecie Appy, by okiełznać wszystkie 4 żywioły. W wykonaniu zadania przeszkadza mu wygnany Książę Zuko, dla którego złapanie Awatara jest biletem powrotnym do domu. Z czasem na jego drodze stanie również Azula, zwodnicza i płomienna siostra Zuko.

W normalnych okolicznościach trening Awatara w okiełznaniu wszystkich żywiołów trwa lata, jednak Aang musi posiąść tę umiejętność i pokonać Lorda Ozai przed końcem lata, gdyż wtedy to ma powrócić Kometa Sozina, która da Lordowi Ozai i innym Magom Ognia siłę do wygrania tej wojny. Jeśli do tego dojdzie nawet Awatar ze swoją pełną mocą nie będzie w stanie przywrócić równowagi na świecie.


Odcinki:
Dzień czarnego słońca cz. 2: Zaćmienie Tytuł kreskówki (Polska): Dzień czarnego słońca cz. 2: Zaćmienie
Tytuł kresków (Oryginalny): The Day of Black Sun Part II: The Eclipse
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20420 razy
Komentarzy: 3
Numer odcinka: 3x11
Dodano: 07.08.2010
Opis: Inwazja postępuje w kierunku stolicy Narodu Ognia. Przyjaciele pomagają Aangowi w poszukiwaniu Władcy Ognia na czas zaćmienia. Jednak po drodze napotkają kilka niespodzianek. Czy Aang wypełni misję?


Zachodnia Świątynia Powietrza Tytuł kreskówki (Polska): Zachodnia Świątynia Powietrza
Tytuł kresków (Oryginalny): The Western Air Temple
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20425 razy
Komentarzy: 17
Numer odcinka: 3x12
Dodano: 07.08.2010
Opis: Aang i jego grupa docierają wreszcie do Zachodniej Świątyni Powietrza. Tam spotyka ich Zuko i oferuje swoją pomoc. Jednak nie jest mu łatwo pozyskać zaufanie grupy. Kolejne nieoczekiwane spotkanie może odmienić sytuację.


Mistrzowie Magii Ognia Tytuł kreskówki (Polska): Mistrzowie Magii Ognia
Tytuł kresków (Oryginalny): The Firebending Masters
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20423 razy
Komentarzy: 0
Numer odcinka: 3x13
Dodano: 30.08.2010
Opis: Próbując uczyć Aanga posługiwania się żywiołem ognia, Zuko odkrywa, że stracił swoje moce! Aby je odzyskać obaj muszą poszukać źródeł magii ognia w ruinach zaginionej cywilizacji.


Wrząca skała cz. 1 Tytuł kreskówki (Polska): Wrząca skała cz. 1
Tytuł kresków (Oryginalny): The Boiling Rock pt 1
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20427 razy
Komentarzy: 0
Numer odcinka: 3x14
Dodano: 30.08.2010
Opis: Sokka chce odzyskać honor po swoim zachowaniu w czasie planu inwazji. Wraz z Zuko wybiera się do najlepiej strzeżonego więzienia Narodu Ognia. W przebraniu strażników przeczesują lochy. Jednak, jeden z nich zostaje przyłapany i Sokka musi zadecydować - uciekać, czy dokończyć co zaczął?


Wrząca skała cz. 2 Tytuł kreskówki (Polska): Wrząca skała cz. 2
Tytuł kresków (Oryginalny): The Boiling Rock pt 2
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20418 razy
Komentarzy: 2
Numer odcinka: 3x15
Dodano: 30.08.2010
Opis: Sokka odnajduje ojca, ale nie jest pewien czy uda im się uciec z wyspy. Dzięki pomocy przyjaciół pojawia się nowy plan ucieczki i nowa nadzieja. Ale czy uda się przed przybyciem Azuli?


Najeźdźcy z południa Tytuł kreskówki (Polska): Najeźdźcy z południa
Tytuł kresków (Oryginalny): The Southern Raiders
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20416 razy
Komentarzy: 0
Numer odcinka: 3x16
Dodano: 03.09.2010
Opis: Azula atakuje Zachodnią Świątynie Powietrza, zmuszając wszystkich do ucieczki. Zuko wyznaje Katarze i socce, że wie kto zabił ich matkę. Obiecuje zaprowadzić dziewczynę do tej osoby. Czy Katara będzie umiała zachować zimną krew, czy na widok mordercy swojej matki posunie się za daleko?


Teatr Żarzącej wyspy Tytuł kreskówki (Polska): Teatr Żarzącej wyspy
Tytuł kresków (Oryginalny): The Ember Island Players
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20422 razy
Komentarzy: 1
Numer odcinka: 3x17
Dodano: 03.09.2010
Opis: Na kilka dni przez pojawieniem się Komety Sozina grupa decyduje się na wizytę w letnim domu rodziny Zuko. Postanawiają obejrzeć sztukę opartą na ich własnych przygodach. Aang wyznaje Katarze swoje uczucia, ale jej odpowiedź jest niejasna.


Kometa Sozina cz. 1: Król Feniks Tytuł kreskówki (Polska): Kometa Sozina cz. 1: Król Feniks
Tytuł kresków (Oryginalny): Sozin’s Comet, Part I: The Phoenix King
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20421 razy
Komentarzy: 0
Numer odcinka: 3x18
Dodano: 10.09.2010
Opis: Szkolenie Aanga z władania żywiołem ognia idzie sprawnie, jednak chłopak ma wątpliwości co do spotkania z Władcą Ognia. Zuko dzieli się planami Ozaia na pokonanie Królestwa Ziemi. Kiedy przyjaciele szykują się do ostatecznej bitwy, Aang znika. W tym samym czasie Ozai i Azula szykują się do ostatecznego starcia. Ozai koronuje się na Króla Feniksa - władcę całego świata.


Kometa Sozina cz. 2: Starzy mistrzowie Tytuł kreskówki (Polska): Kometa Sozina cz. 2: Starzy mistrzowie
Tytuł kresków (Oryginalny): Sozin’s Comet, Part II: The Old Masters
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20422 razy
Komentarzy: 0
Numer odcinka: 3x19
Dodano: 11.09.2010
Opis: Grupa rozdziela się i każdy staje do własnej walki. Pojawia się Kometa Sozina dając początek ostatecznej bitwie. Zuko i Katara stają do konfrontacji z Azulą. Sokka, Toph i Suki ruszają powstrzymać statki Ozaia przed zniszczeniem Królestwa Ziemi. Zakon Białego Lotosu staje do walki z Narodem Ognia w Ba Sing Se. Aang ostatecznie staje do walki z Ozaiem.


Kometa Sozina cz. 3: Morze ognia Tytuł kreskówki (Polska): Kometa Sozina cz. 3: Morze ognia
Tytuł kresków (Oryginalny): Sozin’s Comet, Part III: Into the Inferno
Ocena: 0.00
Wyświetlono: 20423 razy
Komentarzy: 0
Numer odcinka: 3x20
Dodano: 11.09.2010
Opis: Grupa rozdziela się i każdy staje do własnej walki. Pojawia się Kometa Sozina dając początek ostatecznej bitwie. Zuko i Katara stają do konfrontacji z Azulą. Sokka, Toph i Suki ruszają powstrzymać statki Ozaia przed zniszczeniem Królestwa Ziemi. Zakon Białego Lotosu staje do walki z Narodem Ognia w Ba Sing Se. Aang ostatecznie staje do walki z Ozaiem.




1   2   3   4   5   6   7  

Zaloguj się




Rejestracja | Zapomniane hasło

Szukaj kreskówki:






BigWing: Gry on-line | Cwel.pl | Twoja-Liga.pl | Włatcy Móch | 1000 złych uczynków | Wyszukiwarka mp3 | NuPunkRadio | Oh laura | Skróć Link | Fun ! | Forum | Pasaż Handlowy | Projekty Domów | Program TV | Pogoda | Finanse


© 2009 by BigWing.pl - O nas | Dołącz do portalu
Design by Xingu